Untitled Document
Sepetiniz Bos
Untitled Document
Ürün Grupları
Bizden Haberler
15.11.2011
Çocuk Ninnileri
10.11.2011
Disleksi Nedir?
Tüm Haberler
En Çok Gezilen Ürünler
The kiditec ® Kiga 1152
Space Car Pedalsız Araba
Noper Blok Seti 208 Parça
Afacanlar-Çoklu Zeka Eğitim Seti * 4-5 Yaş
Yerküre Modeli
Yeni Ürünler
Kücük Usta
Ahşap Manav
Kalpli Güzellik Seti
Ahşap Market Köşesi
ŞİŞME TİMSAH AKTİVİTE MERKEZİ
Anket
Bize Nasıl Ulaştınız ?
Gazete Reklamı
Google ve Diğer Arama Motorları
E-Posta
Referans aracılığı ile

Bizden Haberler

10.11.2011 12:17:00
Disleksi Nedir?

Disleksi dinleme, konuşma, okuma, yazma, akıl yürütme ile matematik yeteneklerinin kazanılmasında ve kullanılmasında önemli güçlüklerle kendini gösteren bir öğrenme bozukluğudur.

Özel bir öğrenme güçlüğüdür. Kalıtsaldır. Nörolojik kökenlidir. Bu nörolojik farklılık kişinin farklı düşünme ve öğrenmesine neden olur. Disleksi, farklı ama birbiriyle ilintili bir grup faktörün bireyin hayatını bir ömür boyu etkilemesidir. Fonolojik, görsel ve işitsel işlemleme süreçlerinde yaşanan yetersizlikdir.Bu güçlük kendini akıcı ve doğru okuma ve yazma becerilerinde gösterir. Sadece okuma-yazma hataları da değildir. Başarı grafiği son derece tutarsızdır.Bazı teknikler, metotlar öğretilebilir ama bazı problemleri hayat boyu devam edecektir.

Disleksi zihin geriliği değildir.Genellikle normal ve normal üstü zeka düzeylerindeki çocuklarda görülmektedir.Fakat bazen hastalık fark edilmeyebilir. Disleksiler zeka düzeyleri düşük olmadığı gibi özel yeteneklere de sahip olabilirler. Buna önemli kanıt disleksili olduğu bilinen bilim adamları ve sanatçılardır: İzafiyet teorisini ortaya çıkaran büyük bilgin Albert Einstein, kalipso müziğinin kralı Harry Belafonte, büyük mimar, heykeltraş ve Mona Lisa’yı resim dünyasına armağan eden ressam Leonardo da Vinci, İrlandalı yazar Yeats, başta “Düşünen adam”olmak üzere pek çok önemli eserin sahibi heykeltraş Rodin, sinema oyuncusu Tom Crouse, şarkıcı ve sinema oyuncusu Cher disleksili ünlüler arasındadır.

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ

Öğrenme bozukluğunun son yıllarda en çok kabul gören tanımı 1988 yılında ABD Ulusal Öğrenme Bozukluğu Birleşik Komitesi (NJCLD) tarafından yapılmıştır. Bu tanıma göre, "Öğrenme bozukluğu genel bir terimdir ve dinleme, konuşma, okuma, yazma, akıl yürütme ile matematik yeteneklerin kazanılmasında ve kullanılmasında önemli güçlüklerle kendini gösteren heterojen bir bozukluk grubudur". Bu bozuklukların bireyin yapısıyla ilgili olduğu ve merkezi sinir sistemindeki işleyiş bozukluğuna bağlı olduğu varsayılıyor. Ayrıca kendini idare etme, sosyal algılama ve sosyal etkileşim sorunları da birlikte görülebilir. Bu tanım, sorunun yaşla birlikte düzelmediğini ve öğrenme bozuklukları ile öğrenme sorunlarının farklı olduğunu vurgulamaktadır. Öğrenme bozukluğu, genel kapsamlı bir terim; çünkü, çok sayıda sorunu içeriyor. Örneğin, okuma sorunları için disleksi (dyslexia), yazı sorunları için disgrafi (disgraphia), matematik sorunları için diskalkuli (dyscalculia) terimleri kullanılıyor ve öğrenme bozukluğu bu sorunların tümünü içeriyor.

Yazılı ya da sözlü dili anlamak yada kullanabilmek için gerekli olan bilgi alma süreçlerinin birinde ya da birkaçında ortaya çıkan ve dinleme, konuşma, okuma, yazma, heceleme, dikkat yoğunlaştırma yada matematiksel işlemleri yapmada yetersizlik nedeniyle, bireyin eğitim performansının ya da sosyal uyumunun olumsuz yönde etkilenmesi durumudur.(Kırcaali İftar,2000)

Özel öğrenme güçlüğü; bir çocuğun zekası normal yada normalin üstünde olmasına rağmen dinleme, düşünme, anlama, kendini ifade etme, okuma-yazma veya matematik becerilerinde yaşıtlarına ve zekasına oranla düşük başarı göstermesidir. Özel öğrenme güçlüğünün, başka bir psikiyatrik veya organik nedene bağlı olmaması önemlidir.
Özgül öğrenme güçlüklerinin tanısı, klinik görünümle ve yapılan testlerle belli olmaktadır. Ayırıcı tanısında; okullardaki normal olarak gelişen sapmalar, eğitim ve öğretimde fırsat eksikliği, çocuğa verilen yetersiz öğrenim durumu da göz önüne alınmalıdır. Ayrıca görme, işitme veya herhangi başka bir duyu bozukluğu olan çocuklarda zeka problemi olan çocuklarda, yaygın gelişimsel geriliği olan çocuklarda görülen o bozukluğa bağlı öğrenme güçlüğünden bu mevcut durum ayırt edilmelidir.

DİSLEKSİNİN NEDENLERİ

Genetik, kalıtsal etmenler (özgül öğrenme güçlüğü olan çocukların anne-babalarında da sıklıkla özgül öğrenme güçlüğü görülüyor.)Bu sorun beyindeki yapısal ve işlevsel farklılıklardan da kaynaklanabilir. Beynin her iki yanındaki işitsel olan normal kişilerde solda daha büyüktür, disleksiklerde ise her ikisi de eşit ya da sağdaki daha büyüktür. Ayrıca beyindeki dil ve görsel algı alanlarında daha az aktivasyon söz konusu olabilir.

DİSLEKSİLİ ÇOCUKLARIN GENEL ÖZELLİKLERİ

1- Konuşmak istediği konunun sırasını hatırlamayabilirler.
2- Yön duyguları yetersizdir. Kaybolurlar.
3- Sağını solunu yada günleri , randevuları karıştırırlar.
4- Yeni okula başladığında sınıfı bulmakta güçlük çekerler.
5- Yönergeleri hatırlamakta güçlük çekerler.
6- Yönergedeki sırayı hatırlamakta güçlük çekerler.
7- Söylenenleri yanlış anlarlar.
8- Çoğunlukla dinlemiyor, dikkat etmiyor gözükürler.
9- Özel eşyalarını, örneğin silgisini, kalemini, anahtarını yanlış yerlere koyar yada kaybederler.
10- Ders seçerken, kayıt olurken problem yaşarlar.
11- Ders için yapmaları gereken şeyleri unutabilirler.
12- Kompleks bir ödevi nasıl yapılabilir hale dönüştürebilir
13- Zamanı etkin olarak kullanmada güçlük çekerler, geç kalırlar.
14- Zaman kavramını karıştırırlar (Bir aktivite ne kadar zaman alır? Ne zaman biter?)
15- Sosyal algılamada güçlük yaşarlar.
16- Sakar,hareketleri koordine etmekte güçlükle karşılaşırlar.
17- El ve göz koordinasyonunda problemler yaşarlar.Motor koordinasyonları zayıftır.
18- Organizasyon becerilerinde zorluk yaşarlar, özellikle ders organize olamazlar.Kendi çalışma programlarını oluşturamazlar.
19- Kelimelerin sözlük anlamında zorlanırlar.
20- Kelime bulmakta güçlük çekerler.
21- Kelimeyi hatırlamazlar, tarif ederler.
22- Kelimeleri karıştırırlar.
23- Okuduğu bir şeyden anlam çıkarabilmeleri için defalarca okumaları gerekir.
24- Okurken kelime atlar yada eklerler.
25- Yavaş okur ve okuduklarını hatırlamakta güçlük çeker.
26- Okuduğu bir yeri kaybederler ve tekrar baştan başlarlar.
27- Bildiği kelimeleri yanlış okurlar.
28- Bilmediği kelimeler nedeniyle okumaları daha da güçleşir.
29- Uzun okumalardan sıkılırlar.
30- Okumaları uzun süre alır.
31- Okumaktan hoşlanmazlar.
32- Sayfaya odaklanmakta güçlük çeker. Sayfayı algılama şekli, onların okumasını daha da güçleştirir.
33- Bazıları beyaz sayfa üzerindeki yazıyı okumakta güçlük çekerler
34- Yazı yazarken güçlük çekerler
35- Çok fazla yazım hatası yaparlar.
36- Kelimeleri duydukları gibi yazarlar.
37- Çok yavaş yazarlar
38- İmla kurallarını noktalama işaretlerini karıştırırlar
39- Önemli kelimeleri yada cümleleri unuturlar veya nasıl yazılacağını bilemezler.
40- Özellikle kağıt üzerinde fikirlerini ya da kavramları açıklamakta güçlük çekerler
41- Yazıları bozuk ve okunaksızdır.
42- b ile d,pile q harflerini yazarken ve okurken ve yazarken karıştırırlar.M,N,W gibi harfleri ters görürler.
43- 6 ile 9 sayılarını ters algılama
44- Harfleri ve sayıları öğrenemezler(adının harflerini bile öğrenmekte güçlük yaşarlar)
45- Heceleri tanıyamazlar,hecelemekte zorlanırlar
46- Hecelerin yerlerini değiştirirek yada atlayarak okurlar(Çok’u koç gibi,ev’i ve gibi)
47- Tek heceli kelimeleri okuyamazlar
48- Sesli okumaktan kaçınırlar ses tonlarını ayarlayamazlar
49- Telefon numarası, ev adresi, tarihleri hatırlayamazlar
50- Harfleri ve görüntüleri ters algılayabilirler(Ayna Görüntüsü)

DİSLEKSİLERİN DİĞER ÖZELLİKLERİ

1- Panik
2- Stres
3- Kızgınlık
4- Anksiyete
5- Özgüven yetersizliği
6- Yorgun ve bitkin olma
7- Kendine değer vermeme

Diğer Haber Başlıkları

 24. Aya Kadar Erkek Çocuklarda Gelişim Tablosu
 24. Aya Kadar Kız Çocuklarda Gelişim Tablosu
 Çocuk Gelişimi 5 Yaş Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 4 Yaş Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 3 Yaş Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 12-18 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 12-18 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 9-12 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 6-9 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 3-6 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 0-3 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Ninnileri
 Çocuklar İçin Tekerlemeler
 Evde Çocukları Bekleyen Tehlikeler
 OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİSLEKSİ TANILAMA
 Çocuk eğitiminde doğru sanılan yanlışlar
 Çocuk hangi yaşta neyi oynamalı?
 Anaokulu Seçimi
 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
 Çocuğunuzun zeka gelişimi için kitap okuyun
 Çocuğunuzun zeka tipini nasıl anlarsınız?
 Farklı Yaş Gruplarına Göre Güvenli Oyuncaklar 0-3 Yaş
 Oyuncakların Eğitimsel Özellikleri
 Gelişim Alanları ve Oyun Materyalleri
Üye Girişi
Beni Hatırla
Alışveriş Sepetim
Ürün Arama
E-Posta Listesi
E-Posta Üyeliği
Yeniliklerder haberdar olmak için e-posta bültenlerine üye olun.
E-posta adresiniz :
Üyelik İşlemleri
Yeni Üyelik
Üye Girişi
Şifre Hatırlatma
Sipariş İşlemleri
Sipariş İzleme
Sipariş Yardım Formu
Ödeme Bildirim Formu
Alışveriş İşlemleri
Alışveriş Sepeti
Alışveriş Listesi
Alarm Listesi
Yardım
Sık Sorulan Sorular
Para Puanlar
Online Ödeme Formu

NOPER.COM.TR
Noper Eğitim Araçları San. Ltd. Şti 'nin online satış mağazasıdır.
Adres :861 Sok. No:50 - Konak / İzmir - Türkiye
Tel : (0232) 446 50 75- Fax : (0232) 446 50 98 - E-Posta : info@noper.com.tr

Ana Sayfa Hakkımızda Haberler S.S.S Site Haritası İletişim
Copyright © 2010 NOPER BİLGİ İŞLEM