Untitled Document
Sepetiniz Bos
Untitled Document
Ürün Grupları
Bizden Haberler
15.11.2011
Çocuk Ninnileri
10.11.2011
Disleksi Nedir?
Tüm Haberler
En Çok Gezilen Ürünler
The kiditec ® Kiga 1152
Space Car Pedalsız Araba
Noper Blok Seti 208 Parça
Afacanlar-Çoklu Zeka Eğitim Seti * 4-5 Yaş
Yerküre Modeli
Yeni Ürünler
Kücük Usta
Ahşap Manav
Kalpli Güzellik Seti
Ahşap Market Köşesi
ŞİŞME TİMSAH AKTİVİTE MERKEZİ
Anket
Bize Nasıl Ulaştınız ?
Gazete Reklamı
Google ve Diğer Arama Motorları
E-Posta
Referans aracılığı ile

Bizden Haberler

29.11.2011 10:24:00
Çocuk Gelişimi 12-18 Ay Gelişim Süreci

MOTOR GELİŞİMİ

     Ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar,kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir,

     Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir,

    Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan yeniden ayağa kalkabilir,

     Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden aşağıya inebilir,

   Parmaklığa veya duvara tutunarak merdivenlerden çıkabilir ve aşağı inebilir,

     Büyük bir topa tekmeyle vurmaya çalıştığında topun üstüne yürür,

     Üç tekerlekli bisiklete oturur ama pedalları kullanamaz,

     Çocuk bahçesinde bulunan bazı kolay aletlere tırmanabilir,

     Büyük oyuncakları kolaylıkla itip çekebilir,ama önüne bir engel çıktığında oyuncağı yönlendirmede güçlük çeker,

     Aldığı nesneleri yerine koyabilir,

     Küçük şekerlerin paketlerini büyük bir beceriyle açabilir,

     Tahta küplerle altılı ve sekizli kuleler yapar,

     Kalemi başparmağı ve ilk iki parmağını kullanarak ucuna yakın bir yerden tutar,

     Kendiliğinden hem dairesel hem de ileri geri karamalar yapar,

     Sayfaları tek tek çevirebilir,

  

ALGISAL GELİŞİMİ

  •      Resimli kitaplara bakmaktan çok hoşlanır,
  •      Fotoğraflarda tanıdığı yetişkinleri ayırt edebilir,
  •      3m uzaklıktaki çok küçük oyuncakları görür ve isimlendirebilir,
  •      İki ya da daha çok sözcüğü bir araya getirerek basit cümleler oluşturabilir,
  •      Sürekli olarak nesnelerin ve insanların isimlerini sorar,
  •      Oyun oynarken kendi kendine konuşur ama konuşmalarının çoğu hala başkalarınca anlaşılmaz,¨     Çocuk şiirlerine ve şarkılarına eşlik eder,
  •      İstenildiğinde saçını,elini, burnunu, gözünü, ağzını, ayaklarını doğru olarak gösterir,
  •      Basit yönergeleri yerine getirebilir,
  •      Her iki gözü ayrı ayrı kapatıldığında iğne,sicim gibi nesneleri eline alabilir,
  •      Resimli kitaplardaki çok ince ayrıntılara dikkat edebilir,
  •      Artık fotoğrafta kendini tanımaya başlamıştır,
  •      İsmini tümüyle bilir,
  •      Heyecanlandığında herhangi bir şeye büyük bir istek duyduğunda kekeleme görülebilir,
  •      Basit birkaç çocuk şarkısı söyleyebilir,

 

DİL GELİŞİMİ

  •      Bildiği 50 veya daha fazla sözcüğü kullanır ve pek çoğunu anlar,
  •      İsim ve nesnelere ait hızla oluşan bir sözcük hazinesi oluşmaktadır,
  •      Düşünce süreçleri gelişmektedir, ama hala sistematiklik kazanamamıştır,
  •      Durmaksızın konuşurlar,
  •      Kurduğu cümlelerin yapısı çocuksu özellikler taşır,
  •     Sorduğu sorulara kısa ve basit yanıtlar beklemektedir,
  •      2,5 yaşa doğru kullandığı sözcük sayısı 200 ya da daha fazla olabilir,
  •      Ben, beni/bana, ve sen zamirlerini doğru olarak kullanabilir,

 

SOSYAL GELİŞİMİ

  •     Üstüne dökmeden kaşıkla yemek yiyebilir,
  •      Güçlük çekmeden bardağı eline alır, içer ve yeniden yerine koyabilir,
  •      Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir,
  •      Tuvalet gereksinimini uygun zamanda dile getirip haber verebilir,
  •      Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder,
  •      Aşırı duygulanma, yorgunluk ya da korku durumunda anne /babaya sıkıca sarılır,
  •      İsteklerinin anında yerine getirilmesini ister,
  •      Sahip olduğu şeyleri korur,
  •      2,5 yaşına doğru çatal kullanmaya başlayabilir,
  •      Son derece canlı ve etkindir, yerinde duramaz, sürekli olarak hareket eder,engellendiğinde karşı çıkar,
  •      Çevredeki olası tehlikelere karşı duyarlı değildir,
  •      Engellendiğinde öfke nöbetleri geçirebilir,
  •      Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar,

 

BİLİŞSEL GELİŞİMİ 

  •      Nesneleri tam olarak sembolize etmeye başlamıştır,
  •      Bir sembolle bu sembolün temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlamıştır,
  •      Bu yaştaki çocuğa göre hareket eden her şey canlıdır(animizim),

Diğer Haber Başlıkları

 24. Aya Kadar Erkek Çocuklarda Gelişim Tablosu
 24. Aya Kadar Kız Çocuklarda Gelişim Tablosu
 Çocuk Gelişimi 5 Yaş Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 4 Yaş Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 3 Yaş Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 12-18 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 9-12 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 6-9 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 3-6 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Gelişimi 0-3 Ay Gelişim Süreci
 Çocuk Ninnileri
 Çocuklar İçin Tekerlemeler
 Evde Çocukları Bekleyen Tehlikeler
 OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİSLEKSİ TANILAMA
 Disleksi Nedir?
 Çocuk eğitiminde doğru sanılan yanlışlar
 Çocuk hangi yaşta neyi oynamalı?
 Anaokulu Seçimi
 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
 Çocuğunuzun zeka gelişimi için kitap okuyun
 Çocuğunuzun zeka tipini nasıl anlarsınız?
 Farklı Yaş Gruplarına Göre Güvenli Oyuncaklar 0-3 Yaş
 Oyuncakların Eğitimsel Özellikleri
 Gelişim Alanları ve Oyun Materyalleri
Üye Girişi
Beni Hatırla
Alışveriş Sepetim
Ürün Arama
E-Posta Listesi
E-Posta Üyeliği
Yeniliklerder haberdar olmak için e-posta bültenlerine üye olun.
E-posta adresiniz :
Üyelik İşlemleri
Yeni Üyelik
Üye Girişi
Şifre Hatırlatma
Sipariş İşlemleri
Sipariş İzleme
Sipariş Yardım Formu
Ödeme Bildirim Formu
Alışveriş İşlemleri
Alışveriş Sepeti
Alışveriş Listesi
Alarm Listesi
Yardım
Sık Sorulan Sorular
Para Puanlar
Online Ödeme Formu

NOPER.COM.TR
Noper Eğitim Araçları San. Ltd. Şti 'nin online satış mağazasıdır.
Adres :861 Sok. No:50 - Konak / İzmir - Türkiye
Tel : (0232) 446 50 75- Fax : (0232) 446 50 98 - E-Posta : info@noper.com.tr

Ana Sayfa Hakkımızda Haberler S.S.S Site Haritası İletişim
Copyright © 2010 NOPER BİLGİ İŞLEM